donderdag 19 april 2012

Exit Peter Bergwerff


Ik had gisteren mijn vrije dag en daardoor miste ik de ‘kantinebijeenkomst’ waarin Peter Bergwerff zijn aftreden als hoofdredacteur van het Nederlands Dagblad aankondigde. Ik las het in de krant vanmorgen. Dat gaf toch wel even een schok bij mij. Ik bewonder die man. Al zolang ik hem ken. Al vanaf voor ik bij het Nederlands Dagblad werkte. Zijn Hoofdredactioneels bepaalden jarenlang mijn mening. Genuanceerd. Met gevoel. Christelijk vooral. Van bebaarde GKV-hippie tot wijze christelijke opiniemaker. Altijd even innemend. Als hij iets zegt in de burelen van het ND let ik altijd goed op. Want hij zegt niks zomaar. Ex-roker ook. Ook dat schept een band. Zelfs als je zelf nog rookt. Jammer dat hij nu een beetje weggaat. Dank voor alles! Maar ook weer niet zo heel erg dat hij weggaat als hoofdredacteur. Want het ND zal goed blijven. Ik heb alle vertrouwen in Koert van Bekkum. Zo’n heerlijke super-intelligente christen die gewoon met beide benen op de grond blijft staan. En de hele club samen zal vast een goede opvolger voor Peter vinden. Mag ik een stoute suggestie doen? Rien van den Berg! Maar daar ga ik niet over…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten