donderdag 22 maart 2012

Aslander - Christelijk Boekenweekgeschenk 2012


Ik pijnig mijn hersens over de vraag waarom Aslander, het christelijke boekenweekgeschenk 2012, mij zo boeit.
Is het het christelijke? Is het het mooie Ameland? Is het de opgevoerde spanning? Is het de mysterieuze mooie Mila? Is het omdat het de eerste (?) christelijke detective is? Is het omdat Lammert Aslander mij intrigeert? Is het de verwevenheid met de echte geschiedenis van Ameland?
’t Is van alles een beetje….
Ik heb ook kritiek, hoor. Wat Bulent allemaal op internet vindt is niet realistisch. En waarom vraagt niet direct iedereen “Wie is nu vermoord?” als blijkt dat er een tweede moord heeft plaatsgevonden? Maar dat zijn slechts details.
Ik kijk uit naar deel 2 in de serie Aslander.

N.a.v.: Berg, Rien van den, Aslander, Vuurbaak, Barneveld 2012, 128 p., paperback, €4,95

Klik hier voor de Aslander-blog.
Klik hier voor een Radio 1-reportage over Hidde Kat (en Aslander).
Boekenweek al voorbij? Klik hier om Aslander te bestellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten