dinsdag 1 mei 2012

IQ (1) - De Griffioen IQ-test


Heb me ooit (15 jaar geleden ofzo) mateloos verdiept in IQ-testen. Ik ontdekte dat er op internet talloze IQ-testen te vinden zijn. Ik maakte ze allemaal. Maakte zelfs een heuse website IQ-testlinks met meer dan honderd links naar IQ-testen op internet. In allerlei talen, tot Chinees toe. Ik had honderden bezoekers per dag.

Heb in die tijd ook mijn eigen Griffioen IQ-test gemaakt. Hij staat nog steeds online, merkte ik onlangs. Kijk maar: http://home.kpn.nl/rijk42/GriffioenIQTestNederlands.html Niet alle linkjes die erin staan werken meer, maar maak em gerust en mail je antwoorden naar rijkgriffioen@hetnet.nl Ik mail dan de juiste antwoorden terug én je score natuurlijk. Besef wel: de test is bepaald niet simpel. En ik kan je na het insturen van je antwoorden geen uitsluitsel geven over je IQ. Dat kan pas als zo’n test geijkt is met een paar honderd deelnemers uit een aselecte groep mensen.


De meest bekende online IQ-test is The European IQ test. Veel Mensa-verenigingen gebruiken die als eerste 'toelatingstest'. Hij is hier te vinden: http://www3.ntu.edu.sg/home/czzhao/iq/test.htm


Geen opmerkingen:

Een reactie posten