zaterdag 5 mei 2012

Escher (1)

Ik ben altijd gefascineerd geweest door de houtsneden en litho’s van de Nederlandse kunstenaar Maurits Cornelis Escher (1898-1972).
Op mijn jongenskamer hing zijn Metamorfose rondom aan de bovenzijde van de muren. Vier meter breed was het oorspronkelijke werk. Later is het op verzoek van de PTT uitgebreid tot een breedte van zeven meter en hing het tot 2008 in het postkantoor in Den Haag.


Verder hingen aan de muur van mijn kamer Hol en bol en de onmogelijke Waterval.

Op de voorzolder, waar ik mijn bureau had staan, had ik de muur voorzien van zelfgemaakt behang van Acht hoofden.


Wil je nog weer eens genieten van zijn vlakverdelingen, onmogelijke figuren en Italiaanse landschappen en stadsgezichten, kijk dan op: http://www.mcescher.nl/Gallery/gallerynl.htm
of bezoek ‘Escher in het Paleis’, de permanente tentoonstelling van bijna al zijn werken in het voormalige winterpaleis van koningin-moeder Emma in Den Haag: http://www.escherinhetpaleis.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten